29 Temmuz 2010 Perşembe

Kül Krizi ve Organize Seyahatlerin Önemi


Yanardağ patlaması sonradanda olsa açtığı krizle internetteki seyehat acentelerinin önemini bize hatırlattı





Genellikle internetin seyahat sektöründeki yerinde önemi artması ile tartışılmaya başlanan tur operatörlüğü,acenteler ve firmalar üzerinden organize seyahatlerin önemi , geçtiğimiz Nisan ayında İzlanda’da yanardağ patlaması sonucunda oluşan volkanik kül bulutunun havayolu ulaşımını durdurması ile ortaya çıkan kriz sonrasında zara belirgin bir şekilde anlaşıldı.

Volkanik kül krizi sebebiyle 100 milyon avro zarara uğramış Avrupa seyahat pazarının lider grubu TUI’nin Emnid adlı kuruluşa hazırlattığı ve yaptırdığı bir anket çalışması, organize seyahatlerin tatilci/tüketicilerin gözünde daha da önem kazanmaya başladığını anladılar .

TUI’nin Emnid adlı kuruluşa yaptırdığı anketin yanıtlarına göre, her üç Alman tatilciden birinin gözünde tur operatörleri tarafından organize edilen paket turların değeri artmış gözükmekteydi. Toplam 1005 kişi arasında yapılmış ankete cevap veren Alman tatilcilerin yüzde 50’si organize seyahatin şu haliyle kriz durumlarında daha da önem kazandığını belirttmektende çekinmediler.

Anket sonuçlarını değerlendiren TUI Almanya Genel Müdürü Volker Böttcher, kül krizi zamanında yasal zorunluluklarının da önüne geçerek tatilci/tüketicilerin mağduriyetlerini önleme çabalarının hem kendilerine hem de sektöre imaj yenileme ve güvenimizi arttırma yönünde kâr sağladığını ve zararı önlediğini bizlere açıkladı.

TUI’nin 1005 kişi arasında yaptırdığı ankete cevap vermiş olan tatilci/tüketicilerin yanıtları sonrasında ortaya çıkan tablo şöyle olmuştur:

- Tatilci/tüketicilerin % 81’i kriz dönemlerinde kendileri ile ilgilenilmesini istiyor.
- Tatilci/tüketicilerin % 80’i güvenilir bir seyahat organizasyonunu önemli ya da çok önemli buluyor.
- Tatilci/tüketicilerin % 74’i sorularına hızlı ve kapsamlı yanıt almak istiyor.
- Tatilci/tüketicilerin % 66’sı rezervasyon aşamasında şahsen bilgilendirilmeyi önemsiyor.
- Tatilci/tüketicilerin % 61’i seyahatlerinde karşılarında somut bir muhatap olmasını istiyor.
Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder