29 Temmuz 2010 Perşembe

Turizmde Farklı Öngörüler


TÜROFED Başkanı ve ATİD Başkanı Seçim AYDIN'ın Hürriyet Gazetesi'nde yayınlanan "Yaratıcı düşünceler" başlıklı yazısı kendi özgün düşünceleriyle şöyle yazılmış




Almanya Turizm Merkezi Başkanı İstanbul'da yaptığı tanıtım toplantısı zamanında Ülkesi'nin kültür ve yaratıcı ekonomilerden ve kârlardan sağladığı geliri 60 milyar Avro olarak toplantıda açıklamıştı. Aynı saatlerde Brüksel de yapılan Avrupa Kültür ve Yaratıcı Endüstriler toplantısında ise Dünya ekonomisine ve sektörüne insanların yaratıcı yeteneklerini,düşüncelerini harekete geçirebilen ya da bunları çekebilen ülke ve yörelerin hakim olacağı konusu üzerinde görüşler bir noktada birleşiyordu.

Turizmin tek başına 50 ye yaklaşık sektörden giriş sağlayan bir ekonomik faaliyet olması nedeniyle yaratıcı düşüncenin üretimlerini kullanmak ve bunları kullananlara tanıtmak gibi bir fonksiyonu bizlerde bulunmaktadır. Turizm dilimizin anlamıyla üretilen hizmetler yanında ülkenin kültür mirasının ve yaratıcı imkanlarının dünyaya sunulduğu bir ortam hazinesidir.
Turizmin toplumsal ve ekonomik bir sektör olduğu gerçeği ve ziyaretçilerimizin geldikleri yörenin değerlerini tanımak, her fırsatta yörede yaşayanlarla tanışmanın yollarını arayan özetle turist kavramının dinlenme yanında insanın öğrenme ve kendisini geliştirme arzusuyla da bütünleşen bir kavram olmaya başladığını izliyoruz ve öğreniyoruz.

Anadolu da pek çok noktada yerel tanıtım toplantılarına katıldığımız için bu hızlı gelişimi bizzat yaşayarak bizler elde etmekteyiz. Turizmi bir gelir kaynağı olarak gören yöre insanları ile yeni alışılmışın dışında bir ortamlar arayan gezginleri mutlu edebilecek tükenmez kaynaklara sahip olduğumuzu da bu etkinlikler sırasında görmekteyiz. Kendilerine yöreye özgü önerilerimizi ilettiğimizde gerçekten bir katılım ve bir an evvel uygulamaya geçme yönünde de bir arzuyu da hissetmekteyiz.

Bu gelişmelerden aldığımız görüşlerle yerel üretimlerin yöredeki turizm işletmelerinde daha çok kullanılması yönünde projeler geliştirilmesini önermek ve öğretmek istiyoruz. Her yerde bulabileceğimiz ürünler yerine yörenin kaynaklarından gelen suların; kahvaltı ve yemeklerde sunulabilecek üretimlerin kullanılması hem yöreyi daha çok tanımak isteyen ziyaretçileri ve hem de yerel ev ekonomilerimizi mutlu edecektir. Öncelikle evlerde üretilen yiyeceklerin işletmelerde sunulabilecek şekilde paketlenmesi için gerekli olan eğitimlerin ve gerekli araç ve gereçlerin uygun şartlarla verilmesi iyi bir başlangıç olacaktır.

TÜROFED olarak bu konuda gerekli bilgilendirilmeler için hazır olduğumuzu ifade etmek arkadaşlarım adıa isterim.Yöresel tatlar, el işleri, gösteriler ve gidilen yörenin insanları ile kaynaşılan ortamlar gerçek bir turizm ortamı sağlayacaktır. Kültürel mirası oluşturan maddi ve maddi olmayan değerlerin modern yorumlarla ele alındığı bu üretimler Turizmde yeni kullanılmaya başlayan bir tabirle “yaratıcı ekonomiler '' olarak anılmaktadır. Özellikle Avrupa turizm ekonomisine olan katkılarının GSMH içinde hissedilir bir paylara sahip oldukları bilinmektedir.

Turizmin kültürel önemlerinin ekonomik temelli değerlendirilmesinde bir halk ekonomisi faktörü olarak kullanılmasını sağlayacak bu gelişmelerden beklenen katkılar için yerel yönetimlerin, il özel idarelerinin ve kalkınma ajanslarının devreye daha etkin olarak girmeleri gerekecektirki yardımları sayesinde daha fazla ilerlesinler. Öncelik konuyu destekleyen fonların tespiti ile bu kaynaklardan yararlanma yönünde AB ve diğer kuruluşlar tarafından sağlanan imkanlardan yararlanabilecek projelerin hazırlanmasındadır. Bu anlamda üçüncüsü Brüksel de yapılan bu toplantıda da görüldüğü gibi yaratıcı düşüncelerin gelişmesini sağlayacak çalışmalar için Üniversiteler ve Milli Eğitim Bakanlığı, Meslek Kuruluşları tarafından uygulamaya yönelik tasarım ve üretim becerileri üzerine programlar geliştirmelidir.
Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder