20 Ağustos 2010 Cuma

Almanya'da Oturanlar İçin Devlet Bursu


Almanya'da yaşayanların devlet bursu alma haklarına yönelik önemli bilgiler





Aileleri Almanya'da yaşayan öğrencilerin Alman devletinden burs almalarını sağlayacak önemli bilgiler:

BAföG adı altında bilinen Federal Eğitim Teşvik Yasası, öğrenci ve yüksek okul öğrencilerine yapılan ödemenin yasal temelini oluşturur. Aşağıdaki bilgiler 19.03.2001 tarihli Eğitim Teşvik Reform
Yasası’yla varolan hukuki durumu aktarır.


ÖDEMELER VE ŞARTLAR

Eğitim teşviki, geçiminizi sağlamaya ve eğitim giderlerinizi karşılamaya yöneliktir. Gerekli miktar ise, nasıl bir öğrenim yaptığınıza ve kaldığınız şartlara bağlıdır. Okul öğrencileri ile yüksek okul öğrencileri için farklı tarifeler vardır. Gerekli yardım miktarı belirlenirken, kişisel geliriniz ve servetiniz, aynı zamanda
ebeveyninizin ve de eşinizin gelirleri, belli muafiyet sınırlarını aşıyorlarsa, hesaba katılır. Muafiyetler, medeni hale ve
aile üyelerinin sayısına bağlıdır. Bununla birlikte bazı istisnalar da
vardır:


- Eğitiminizin bir kısmına 30 yaşını doldurduktan sonra başlarsanız, ancak özel durumlarda BAföG alabilirsiniz

- Bir gece lisesine ya da daha başka bir eğitime hazırlık kuruluşuna devam ediyorsanız, sadece sizin gelir ve servetiniz
dikkate alınır. Aynı durum, eğitimi teşvik yardımı için başvurduğunuz eğitim bölümünün başlangıcında 30 yaşında olduğunuzda da sözkonusudur. Bu durumda ebeveyninizin ve
eşinizin geliri hiçbir rol oynamaz.

- Bu istisna, BAföG almak için başvurduğunuz eğitim bölümünün
başlangıcından önce bir süre çalıştığınız durumlarda, sizin açınızdan da geçerlidir.

- Tespit edilen ihtiyacın hesaplanması sonucunda ebeveynin üstlenmesi gereken nafaka ödemeleri, bazen ebeveyn
tarafından ödenmiyor veya ancak kısmen ödeniyor. Bu durumda,
eğitimi teşvik yardımını özel başvuruda bulunmanız şartıyla peşin olarak ve de ebeveynin nafakası hesaba katılmadan alırsınız.
Kaynak: dilegitimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder