17 Ağustos 2010 Salı

İtalya'nın Eğitim Sistemi


Sürekli olarak yaptığı değişikler ile kendini yineleyen İtalya eğitim sistemi hakkında bilmek istedikleriniz





İtalya'nın eğitim sisteminde alışmadık en büyük olay eğitimden tam anlamı ile faydalanmak isteyen öğrenciler için cumartesi günleride eğitim verilmektedir.

İtalya da temel eğitim 13 yıldan oluşmaktadır. Bunlar Scuola Elementare, Scuola Medya, Scuola Superiore den oluşmaktadır. Bunlar hakkında biraz daha açıklayıcı bilgi verirsek;

Scuola Elementare diye tabir ettiğimiz okul türü 6-11 yaş arası öğrencilerin gittiği bir okul çeşididir. Bunu bir nevi ilköğretim olarak düşünebiliriz. Burada eğitim 5 yıldır. Okulda daha çok öğrencilerin gelişmesi ve hangi alanda daha iyi olabilir düşüncesiyle öğrencinin gelişimine özellikle bu yaşlarda yön vermeye çalışmaktadırlar. Bu yüzden İtalyan hükümeti ve eğitim dünyası bu okul üzerinde çokça durmaktadır

Scuola Medya bu okul içinde 11-14 yas arası öğrencinin gittiği bir okul çeşididir. Oklunun süresi 3 yıldır. Burada da öğrencilerin muhtemelen seçeceği meslek üzerinde biraz daha yoğunlaşması ve o bilincin geliştirilmesi üzerinde yoğun olarak durulmaktadır.

Scuola Superiore bu okul türünde de öğrenci artık kesin meslek seçimini yapar onunla artık kesinlik kazanır bu eğitim de 5 sene sürer. Bu okul türü de kendi içinde çeşitli alanlara ayrılır. Bunlar Liceo (Normal Lise), istituto Tecnico ( teknik okul), istituto Profesyonale kendi aralarında ayrılan okul türleridir.

Bahsettiğimiz okul türleri İtalya devletinin TEMEL EĞİTİM sistemiydi. Bundan da anlaşıldığı gibi 13 yıldan oluşmaktadır. Ama bunun gerisinde olan eğitim sürecide mevcuttur.

Asilo Nido 0-3 yas arasındaki çocukların gittiği bir okul turudur. Bundan da anlaşıldığı gibi insanların öğrenim yaşının 1 yaşından başlayarak süregeldiğini anlamak hiç de zor olmayacaktır. Bu eğitim sureci de 3 yıl sürmektedir.

Scuola Materna 3-5 yaş arası öğrencilerin gittiği bir okul türüdür ve 3 yıl sürmektedir bu eğitim.
Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder