17 Ağustos 2010 Salı

Lviv Teknik Üniversitesi State University Lvivska Polytechnica


Lviv Teknik Üniversitesi State University Lvivska Polytechnica üniversitesi hakkında bilgiler





Lviv Teknik Üniversitesi State University Lvivska Polytechnica üniversitesinde okumak isteyen öğrenciler için üniversite hakkında önemli bilgiler:

Bulunduğu Yer: Ukrayna’nın batısında, Polonya sınırına 40 km mesafede yer alır.

2000 yılında 155. yılını dolduran Lviv Teknik Üniversitesi Avrupa’nın en eski teknik okulları arasında yer almaktadır. Bugün okul bünyesinde 160 profesör, 1000’i aşkın doçent ve öğretim görevlisi 17 000’in üzerinde öğrenciye eğitim vermektedir.

Yabancı öğrencilere yönelik eğitim 1961 tarihinden itibaren başlamıştır ve bugüne kadar Avrupa, Asya ve Latin Amerika’nın toplam 78 ülkesinden 2400’ü aşkın öğrenci 32 bilim dalında eğitim görerek mezun olmuştur. Okul bünyesinde 18 fakülte, 82 bölüm ve 4 Enstitü yer almaktadır. Okulun kendi matbaası, kütüphanesi ve Kırım Yarımadası ile Odesa çevresinde spor ve dinlenme tesisleri vardır.

Eğitim Dili: Ukraynaca ve Rusça'dır, 1997/1998 eğitim yılından itibaren yabancı öğrenciler için İngilizce eğitim başlamıştır. Ukraynaca veya Rusça’sı yeterli olmayan öğrenciler 1 yıllık dil hazırlık bölümüne devam edebilirler.

Hazırlık Bölümü: Hazırlık sınıfı dersleri, 1 Ekim başlar ve 9 ay devam eder. Öğrenciler, Hazırlık sınıfının ilk yarısında yoğun dil programı ve ikinci yarısında Ukrayna tarihi, matematik, kimya ve fizik takviye derslerini Rusça veya Ukraynaca olarak alırlar ve hazırlığı tamamladıktan sonra Lviv Devlet Teknik Üniversitesi veya Ukrayna’nın diğer Teknik okullarına kayıt yaptırabilirler.

Barınma: Okulların kendi yurtlarında 1-2 kişilik odalar, çalışma odaları, mutfaklı odalar ve çamaşırhaneler bulunmaktadır. Ayrıca isteyen öğrenciler Lviv şehrinin semtlerine göre aylık yaklaşık 100-300$ karşılığında daire kiralayabilmektedirler.

Eğitimin Maliyeti


USD
Hazırlık
Bölümü Eğitim 900
Sağlık sigortası 100
Yurt ücreti (yıllık) 120-200
Lisans Eğitimi 1200-2000(İng)

Yüksek Lisans 2000
Doktora 2000
Yemek (aylık) 120-200


Son Başvuru Tarihleri ve Başvuru Ücretleri
Ön kayıt için son başvuru tarihi 1 Eylül, kesin kayıt için ise 10 Eylül'dür.

Müracaat ve Kayıt
Kayıt-kabul konusunda ayrıntılı bilgi için Alternatif Yurtdışı Eğitim'e danışın.

Bölümler
Yabancı öğrenciler aşağıdaki bölümlerde eğitim alabilirler:

İktisat bölümü:
- Uluslararası iktisat
- Finans
- Mali Analiz

İşletme bölümü:
- Kuruluş işletmesi
- İşletme Ekonomisi
- Pazar araştırmaları
- Dış ticaret işletmesi

Ekoloji bölümü: Ekoloji ve çevre koruması

Jeodezi, harita ve kadastro:
- Arazi ve kadastro
- Jeodezi
- Fotogrametri

Uygulamalı Matematik:
- Uygulamalı Matematik
- Sosyal Bilişim

Bilgisayar Bilimleri
- Bilişim denetim sistemleri ve teknoloji
- Tasarım bilişim teknolojisi
- Otomatik sistemler programcılığı

Mühendislik bölümü:
- Makine imalat teknolojisi
- Robot sistemleri
- Tekerlek ve araçlar (traktör)
- Elektronik sanayi donanımı
- Kimya ve inşaat malzemesi sanayi donanımı
- Hafif sanayi ve hizmetler sektörü donanımı
- Gıda sanayi donanımı

Enerji Bölümü:
- Isı enerjisi
- Isı elektrik santralleri

Elektroteknik bölümü:
- Elektrik santralleri
- Elektrik sistemi ve ağı
- Elektrik tüketim sistemleri
- Elektrik üretimi ve dağıtımı denetim sistemleri

Radyo teknik bölümü:
- Radyoteknik
- Elektronik cihaz ve sistemleri

Elektronik bölümü:
- Mikroelektronik ve yarı iletken cihazlar
- Elektronik cihazlar ile donanımlar
- Fizik ve biyomedikal elektronik

Cihazlar bölümü:
- İnce mekanik cihazlar

Elektronik cihazlar bölümü:
- Elektronik araçların üretimi
- Biyoteknik ve tıp cihazları ve sistemler
- Telekomünikasyon araçları ve teknolojisi

Bilgisayar sistemleri, otomasyon ve denetim bölümü:
- Denetim ve otomasyon sistemleri

Bilgisayar mühendisliği bölümü:
- Bilgisayar sistemi ve ağları
- Sistem programcılığı
- Özel bilgisayar sistemleri

Kimya mühendisliği ve teknoloji bölümü

İnşaat bölümü:
- Sanayi ve kamu inşaatı
- Kent inşaatı ve bayındırlık
- İnşaat tesisleri, malzeme ve materyallerin teknolojisi
- Otoyollar ve hava alanları
- Isı ve gaz dağıtımı ve havalandırma
- Köprü ve ulaşım tünelleri
- Yangın emniyeti

Farmakoloji bölümü
- Eczacılık teknolojisi

Mimarlık bölümü:
- Bina ve tesis mimarlığı
- Mimari tasarım

Güzel sanatlar bölümü:
- Tasarım

Filoloji bölümü:
- Uygulamalı filoloji

Lazer ve optik elektronik cihazlar bölümü:

Hafif sanayi bölümü:
- Matbaacılık

İletişim bölümü:
- Telekomünikasyon sistemleri ve ağları

Gazetecilik bölümü

Uluslararası ilişkiler bölümü:
- Uluslararası enformasyon
- Ülkesel çalışmalar

Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder