18 Ağustos 2010 Çarşamba

Hizmet Damgalı Pasaportlar Ve Gerekli Evraklar


Hizmet Damgalı Pasaportların alımı ve gerekli olan evraklar hakkında ayrıntılı bilgiler





Dört seneyi geçmemek şartı ile pasaport sahibinin görevinin müddetine göre tesbit edilecek süreyle sınırlı olarak, yurt içinde İçişleri Bakanlığı, yurt dışında ise İçişleri Bakanlığının muvafakatı ve Dışişleri Bakanlığının talimatı ile Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri ve Başkonsoluslukları tarafından tahsis edilen bir pasaport türüdür. Yurt içinde İçişleri Bakanlığı adına bu görevi İl Emniyet Müdürlükleri üstlenmiştir.

Hizmet Damgalı Pasaportları Kimler Alabilir:

* Hükümetçe, Hususi İdarelerce veya Belediyelerce resmi vazifeyle dış memleketlere gönderilen ya da dış memleketlerde görevlendirilenler,
* Türkiye Cumhuriyetinin üyesi bulunduğu Milletlerarası Kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlar,
* Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Cemiyetince görevlendirilenler,
Bunların eşleri,
* Bu durumda olanların, yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan kız çocukları ve yine yanlarında yaşayıp reşit olmayan erkek çocukları.

Başvuru İçin Gerekli Belgeler Nelerdir:

* Talep edenin mensubu bulunduğu kurumdan onaylanmış pasaport talep formu,
* Görevlendirme onayı,
* Nüfus cüzdanı,
* Üç adet 4.5 x 6 cm ebadında vesikalık fotoğraf (Temditler için bir adet),
* Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen "Pasaport cüzdan bedeli" (Temditler için istenmez),
* Daha önce herhangi bir pasaport almışsa getirilmesi,
* Reşit olmayanlar için kanuni mümessillerinin noterden tasdikli muvafakati (Müracaat sırasında pasaport vermeye yetkili makamlar huzurunda da verilir)
Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder