20 Ağustos 2010 Cuma

BAföG Yardımı Geri Verilir mi


BAföG yardımı yapanların yardımların geri verilip verilmemesi hakkında öğrenmek istediği tüm konular





BAföG yardımlarının geri verilip verilmeyeceği hakkında önemli bilgiler:

Okul öğrencilerinin teşviki tamamen hibe şeklindedir ve geri ödenmesine gerek yoktur.

Yüksek okul öğrencilerine verilen teşvik ise, faize tabi banka kredisi şeklinde ve aşağıda belirtilen eğitim dalları için geçerli
olan teşvikler hariç, yarısı, hibe, yarısı faizsiz devlet kredisi şeklinde verilir. Bundan farklı olarak tamamen hibe şeklinde yapılan ödemeler şunlardır:

- Yurt dışında eğitim veya staj süresince BaföG - Yurt Dışı Ek Ödenek Yönetme-liği (BAföG-Auslandszuschlagsverordnung) gereğince yapılan ödenekler ve

- özürlük, hamilelik ya da bir çocuğun bakımı ve eğitimi nedeniyle azami teşvik süresini aşan on yıl kadar ödenen eğitim teşviki.


Yüksek okul öğrencileri, faize tabi banka kredisi şeklindeki eğitim teşvikini şu durumlarda alabilirler:

- Öğrenimi bitirme teşviki (Studienabschlußförderung) dahil azami teşvik süresini aşılması durumunda (istisnalar yukarıda belirtilmiştir),

- önemli, ama kaçınılmaz olmayan bir nedenle öğrenimi bıraktıktan ya da öğrenim dalını değiştirdikten sonra ve önceki öğrenimin uzman derslerinin kabulü sonucunda diğer bir eğitim dalında eğitim süresinin uzamasında,

- önceki bir yüksek okul eğitiminden sonra en uzun iki yıl süren ve
01.01.1997’ den önce başlanan derinleştirici ya da tamamlayıcı bir eğitimin yapılmasında,

- zaman kısıtlaması olmayan ve bir yüksek okul eğitimini, amaçlanan mesleğe girebilmek için yasal olarak tamamlaması
gereken başka bir yüksek okul eğitiminin yapılmasında,

- münferit vakanın olağanüstü koşulları nedeniyle ve amaçlanan eğitim hedefi bunu haklı kılıyorsa, tek bir başka eğitimin daha yapılması durumlarında. BAföG’ ün kredi olarak verilen kısmını
ilerde geri ödeyeceksiniz.

Kaynak: dilegitimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder